Vulkans hostoria

Däckspecialist med mer än 50 års historia.

Format för att matcha de största kunderna

När Leif Møller grundade LM Transport A/S år 1978 skedde planeringen vid köksbordet i privatbostaden, samtidigt som hans fru Britta skötte bokföringen. Idag är dottern Maria delägare och antalet anställda har ökat och nästan varje dag skickar LM Transport ut 100 bilar på vägarna i Danmark och övriga Europa.

”Vår affärsverksamhet är i hög grad beroende av kompetenta leverantörer”, säger Leif Møller och konstaterar att Vulkan Däck särskiljer sig på ett positivt sätt i däckbranschen: ”Vi har färre problem med de däck vi får från Vulkan. Vi har testat både utländska däck och andra regummerade däck. Men det är många problem med de billigare varianterna och därför fortsätter vi vara kund hos Vulkan Däck. Samtidigt är vi fysiskt nära belägna, får alltid god service och kan få de däck vi behöver – i tid.”

”Vi har testat både utländska däck och andra regummerade däck. Men det finns så många problem med de billigare varianterna att vi fortsätter vara kund hos Vulkan Däck.”

Leif Møller
Ägare av LM Transport A/S

”Vulkan Dæk lyssnar på våra önskningar.”

Leif Møller
Ägare av LM Transport A/S

Att Vulkan Däck fortsätter vara en av Leif Møllers föredragna leverantör beror även på att de är lyhörda för speciella krav. ”Vi kör ex. mycket i Skandinavien och därmed måste däcken kunna klara rejält med snö. Detta kräver en särskild gummityp- och blandning och Vulkan Däck lyssnar i samband med detta på våra önskemål.”

En gång i tiden var Danmark fullt av småföretag som renoverade däck, men nu är de relativt få. Ett av de företag som fortfarande är aktiva är Vulkan Däck, som har gjort massiva investeringar i nya maskiner. De har nu kapacitet att renovera hela 27 000 däck om året och samtidigt har kvaliteten höjts rejält. Leif Møller anser att Vulkan Däck har mycket starka skäl till att fortsätta tro på sitt affärskoncept och sina produkter: ”De kan klappa sig själva på axeln för att de ökade sin kapacitet i tid. Tack vare det har de formatet att matcha den dramatiska centralisering som pågår i transportbranschen i dessa dagar.”